Tuesday, February 06, 2018

Ketahui 5 punca stres di pejabat

Image result for stress at work

Assalamualaikum wbt..
Salah satu penyakit yang biasa berlaku di kalangan kita adalah penyakit tekanan perasaan ataupun dalam erti kata lain stres.. Stres dengan keluarga, stres dengan suami isteri, anak, dan ada jugak stres dengan rakan-rakan dan masyarakat sekeliling..

Perasaan stres di pejabat pun kadangkala kalau tak dapat dibendung dengan bijak, boleh mendatangkan bahaya dalam kehidupan kita.. Apakah punca stres di pejabat yang berlaku pada kita..? 

  • Tekanan daripada pihak pengurusan atasan.
  • Konflik dengan rakan sekerja.
  • Beban kerja yang banyak
  • Berasa bimbang akan kehilangan pekerjaan
  • Kurang berkomunikasi antara rakan-rakan ataupun majikan.
Jadi, untuk mengurangkan stres di pejabat, kita perlu menangani apa-apa saja konflik yang berlaku di dalam pejabat dengan lebih bijak dan pastikan konflik ini tak dibawa balik ke dalam rumah.. 



8 comments:

  1. ye betul...selalunya tekanan dr pihak atasan tu yg buat jd stress..cikyan kalo kwn keje smua ok,dah seronok sgt dah keje..takde laaa nk stress je kan..kalo kje penat pon xpe, asalkn hati senang !

    ReplyDelete
  2. stress mmg kat mana2 dengan sesiapa pun ada. memang kena pandai atasi supaya x jadi lagi kronik..

    ReplyDelete
  3. tempat keje sekarang mmg seronok sbb pengurusan @ bos semua ok2.. yg x ok bila ade pegawai2 bawahan buat kita stress dengan stail keje yg kalut, serabut dan x amalkan sistem yg sedia ada..

    ReplyDelete
  4. Kalau Siqah, mungkin lebih pada yang satu kot. Hehe

    ReplyDelete
  5. First time kerja je rasa pening dengan konflik ni, lama-lama dah terbiasa da tau nak handle..hehe

    ReplyDelete
  6. Kadang2 kerja x stress tapi org keliling yg buat stress. Erkk

    ReplyDelete
  7. kalau boleh nak elakkan stress kat tempat kerja ni , kalau stress semua bnda tak boleh buat

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

GooglePlus Followers