Sekali lagi, perpustakaan JBPM buat pinjaman berkelompok..

Thursday, February 15, 2018

Assalamualaikum wbt...
Selamat bercuti kepada semua yang balik kampung mulai hari nie, highway pun dah mula bersesak dengan kenderaan..Apapun, jaga keselamatan dan berhati-hati di jalan raya.. 

Okey.. 

Perpustakaan Negara Malaysia (PNM) telah menyediakan pinjaman berkelompok kepada semua institusi dan jabatan yang tak dapat bajet untuk beli buku.. Sebanyak 400 buah buku boleh dipinjam dalam masa tiga bulan tapi dengan syarat institusi dan jabatan tue perlu berdaftar dengan PNM terlebih dulu dan mereka akan mendapat satu kad pinjaman... Banyak tue kan.. Kita boleh pilih apa saja genre buku yang terdapat dalam PNM tue, ianya terletak kat Wisma Sejarah, bersebelahan dengan bangunan PNM tue sendiri..

Jadi, minggu lepas, saya dengan ketua unit saya membuat pinjaman buku di PNM, ianya untuk menggalakkan lagi staf JBPM berkunjung ke library.. Selalunya kami pilih genre novel, agama, kaunseling dan buku kanak-kanak sebab itulah permintaan daripada staf kat sini.. Tapi buku yang paling laku dipinjam adalah novel dan buku kanak-kanak..

Ooo, memang library kami adalah library khusus iaitu lebih kepada bidang kebombaan tapi kami menerima jugak kunjungan daripada anak-anak staf, selalunya mereka akan datang sewaktu musim cuti sekolah.. Sebab tuelah kami pinjam buku kanak-kanak supaya mereka nie sentiasa dilatih untuk membaca.. 

http://starlavenderluna.blogspot.com

http://starlavenderluna.blogspot.com


Kali nie, kami lebih menumpukan kepada pinjaman novel dan buku kanak-kanak disebabkan ianya terhangat di pasaran kami.. Banyak kan, tapi huhuhu staf library sendiri tak berkesempatan nak pinjam.. 

So, pada sesiapa yang bekerja dalam institusi ataupun jabatan yang tak dapat bajet untuk beli buku, bolehlah datang ke PNM di Jalan Tun Razak untuk membuat pinjaman berkelompok.. Seronok tau, sebab kita boleh pilih pelbagai jenis genre buku yang ada dan menarik minat pembaca, seluruh Malaysia boleh guna perkhidmatan nie, tapi selalunya Sabah dan Sarawak jarang datang ke KL untuk pinjam buku..

Inilah salah satu perkhidmatan yang ada di perpustakaan JBPM.. 

7 comments

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧