Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : CikLa Shahril

Tuesday, March 27, 2018

https://starlavenderluna.blogspot.com


Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah, setelah hampir 3 bulan saya membuat entri khas ini, dan nampaknya ikatan ukhuwah antara kita telah terjalin.. Mungkin ada di antaranya kita dah saling mengenali dan ada jugak yang baru saja mengait tali untuk mengikat persaudaraan ukhuwah.. Apapun semoga ikatan yang kita jalinkan ini akan berkekalan walau hanya di alam maya, dan Insha Allah ianya akan direstui oleh Allah..

Okey, kali nie siapa pulak yang bertuah untuk di review..? Jom kita bersuai kenal dengan sahabat saya kali nie dan orang yang bertuah tue adalah...

https://starlavenderluna.blogspot.com

Blog CikLa Shahril... CikLa atau nama penuh Shahila Shahril, eorang suri rumahtangga yang mempunyai empat orang anak, tinggal di Banting, Selangor yang merupakan seorang blogger sepenuh masa. CikLa nie boleh dikatakan agak sebaya dengan saya, walaupun dia menjadi suri rumahtangga, tapi dia mempunyai pendidikan dalam bidang chemical engineering daripada UKM.. Bukan calang-calang orang tau..

Saya berkenalan dengan CikLa sama seperti yang lain, iaitu berkenalan di dalam segmen ataupun GA yang dianjurkan oleh blogger.. CikLa mula menulis blog sejak tahun 2013 dan kebanyakan entri blog beliau berkisahkan personal tapi ada jugak dia berkongsi maklumat dan informasi yang mungkin ada di antara kita yang tak berapa nak tau.. CikLa jugak rajin menganjurkan GA ataupun segmen dan selalunya apa yang CikLa anjurkan memang mendapat sambutan yang menggalakkan.. Saya pun selalu jugak join GA dan segmen yang CikLa buat.. 

Saya memang suka sangat menjadi silent reader pada blog CikLa kerana CikLa memang suka berkongsi cerita dengan pembacanya mengenai kisah dirinya terutama bila CikLa diuji dengan ujian yang berat.. Ujian yang dimaksudkan adalah CikLa sedang mengalami penyakit tiroid, dan saya berasa amat kagum dengan CikLa kerana dia tenang dan tabah bila diduga dengan ujian yang berat nie.. 

Pada CikLa, saya sentiasa doakan agar CikLa sekeluarga dikurniakan kesihatan yang baik dan semoga CikLa sembuh daripada penyakit yang dialami, Insha Allah.. Terima kasih saya ucapkan pada CikLa kerana masih sudi untuk menjadi kawan alam maya saya, walaupun kita tinggal berhampiran tapi belum pernah bersua wajah.. Insha Allah satu hari nanti kita akan dipertemukan.. 
Image result for blogwalking
Jom kita jengah dan singgah ke blog CikLa Shahril..


#teambpt
#bloggerpantaitimur
#bloggerterengganu
#bloggersepang



8 comments

  1. nice segment!
    sweet msg to CikLa :)

    ReplyDelete
  2. bagus kak wat ruangan blogger pilihan ni :)

    ReplyDelete
  3. Lama jugak aida da follow cikla.
    Nice knowing her.

    ReplyDelete
  4. Nice sharing!! Ciktie pun suka baca entri blog cikla

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum wbt. Thanks Shikin sebab sudi review blog suam-suam kuku saya. Hehe. Terima kasih juga atas doanya...

    ReplyDelete
  6. betul..banyak post yg menarik di blog cikLa ni :)

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧