Dashboard blogger dah bertukar..?

Wednesday, November 23, 2016

Assalamualaikum wbt...
Sekali lagi, blogspot menukar dashboard nya.. Tak sempat saya nak snap gambar, sebab 20 minit yang lepas, dashboard blogspot masih seperti biasa, alih2 dah bertukar begini.. Awak suma dah bertukar ke belum..?

Dasboard blogspot bertukar..

Seingat saya dashboard blogger dulu, hanya terpampang nama blog kita lepas tue kat bawah tue ada senarai blog yang kita follow kan.. Lepas tue, kalu nak buat entri yang baru, kena klik kat button new post dan dibawa ke new tab, kan...Tapi template yag baru nie, dashboard nie dah disatukan jadi satu, macam dalam gambar nie..


Nampak tak saya tanda no. 1, 2 dan 3..? itulah template yang baru bertukar tue.. No. 1 tue kalu awak ada banyak blog yang dihasilkan, ianya dah disatukan kat situ.. 



No. 2 pulak, macam biasalah ada new post.. Tapi yang no. 3 tue reading list.. Dulu kat dashboard lama hanya dipaparkan blog yang dihasilkan dan reading list saja.. Tapi sekarang, dekat bahagian dashboard yang baru nie, reading list dipaparkan dalam satu kolum saja... 

Ada satu lagi bertukar... Ramai yang dah tau ada simbol emotion dalam entri post yang baru kan.. Tapi awak perasan tak ada satu lagi icon yang diletakkan di situ.. kat sebelah tajuk besar post tue, ada icon posting as 'nama author' dipaparkan, macam dalam gambar nie..



Macam2 dah blogspot nie dah bertukar kan.. 


7 comments

  1. Ya lah semua sudah menjadi baru.(^_^).

    ReplyDelete
  2. nak cuba gak la perasan td x dan nk tgk

    ReplyDelete
  3. kalau awak free, boleh tak bagi tahu saya, macam mana nak edit blog.. blog lama saya dah tak boleh buka walaupun acc google saya boleh pakai lagi.. please email nurrulnajiha95@gmail.com

    ReplyDelete
  4. wow..dashboard tu apa ya?hehe.sorry2 rabia baru lg dalam blog ni

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧