JOM BALIK KAMPUNG!!!!

Tuesday, June 12, 2018


https://www.shikinrazali.com


Assalamualaikum wbt.. 
Ada satu perasaan penuh kegembiraan atau lebih berperasaan premix feelings yang pasti awak suma pernah alami, iaitu perasaan – balik kampung! Especially balik ke kampung untuk berhari raya. Tak kira jauh mana perjalanan awak untuk balik kampung, mesti best kan? Ke utara, timur, selatan dan barat – tak kira ke mana sahaja, lebih-lebih lagi bagi awak yang jarang balik ke kampung halaman tue. Perasaan tue mesti tak tergambar rasanya kan? Setahun sekali jea. Pulanglah di hari raya.

Bercakap pasal pulang untuk berhari raya ni, here are few tips for you guys! Pertama sekali tolong planning betul-betul untuk balik kampung dengan penuh carefully! Bagi yang nak plan balik kampung dengan kereta tue, awak dah check ke minyak kereta semua? Touch ‘N’ Go dah reload ke? Dan yang paling penting dah check ke WAZE? Musim perayaan di Malaysia nie sangat terkenal dengan pelbagai jenis jemmed! Hihihi… Oleh itu please plan ahead. Perjalanan dari Kuala Lumpur nak ke utara atau selatan tanah air pun akan ambil masa up to 18 jam kot! Penat gilerr..

So why not untuk raya 2018 ni kita balik ke kampung halaman dengan kapal terbang! Kalau awak nak dapatkan tiket dengan harga yang manarik why not awak suma tempah sekarang through Traveloka. Menarik bukan? Melalui Traveloka, awak boleh buat tempahan tiket untuk sebarang penerbangan domestik dalam Malaysia. Senang saja, buka website Traveloka sekarang, dan klik dekat tab “Tiket Penerbangan” kemudian masukkan maklumat seperti awak nak naik flight dari mana ke ke mana kemudian bila dan juga sama ada untuk penerbangan pergi-balik ataupun sehala. Mudah kan?

Tapi alang-alang tu, why not booking sekali dengan hotel kan? Dekat website Traveloka, klik dekat tab “Hotel” kemudian masukkan maklumat seperti bandar, destinasi dan nama hotel bila tarikh daftar masuk dan tempoh penginapan. Mudah kan? Traveloka ada tawaran yang menarik kalau awak tempah tiket penerbangan dengan hotel sekali! Musim perayaan ni mesti semua sanak saudara dan adik beradik kita akan berkumpul di kampung halaman bukan? Jadi why not untuk keselesaan apa kata awak book hotel yang tak jauh dengan kawasan kampung halaman awak. Jangan risau dari utara Perlis sehingga selatan Johor dan Sabah Sarawak, Traveloka ada tawarkan 6,500 hotel di sekitar Malaysia untuk awak pilih. Jadi dah seharian penat berhari raya, mengunjungi sanak saudara, bolehlah berehat di hotel dengan tenang. Jadi tak perlu lagi nak berebut tempat tidur ataupun bilik mandi.

Image result for traveloka raya bersama

Cepat tempah tiket penerbangan dan hotel awak dengan Traveloka sekarang!! Dengar citer Traveloka ada offer 10% diskaun untuk tiket penerbangan dan tempahan hotel, jangan lupa masukkan promo code FLY4RAYA dan STAY4RAYA bila buat tempahan nanti. Promosi ni sah dari 21 Mei hingga 4 Jun sahaja tau! Jadi pat-pat siku lipat! siapa cepat dia dapat tiket-flight-dan-hotel-murah!

Traveloka raya bersama


The best thing pasal raya ni of course lah pelbagai jenis juadah makanan kan. Ketupat, rendang, lemang, lontong, kuih raya yang ada pelbagai warna dan jenis dan banyak lagilah. Juadah yang dihidangkan di setiap rumah pulak mesti berbeza-beza. Ingat! makan tu makan jugak, tapi jangan main sumbat je semua tau. Kesihatan di musim perayaan ni kenalah juga, kalau tak nanti ada yang kena beraya di hospital pula!

Traveloka raya bersama


Setahun, 356 hari, hanya akan ada sehari, walau di mana pun awak berada, awak harus wajib dan perlu balik kampung. Walaupun ada seribu satu alasan untuk tidak pulang, carilah hanya satu alasan untuk pulang. Kembalilah kepangkuan ayah dan bonda yang sentiasa menanti kepulangan kita. Ambil masa yang singkat ini untuk luangkan masa bersama keluarga tercinta, bermaaf-maafanlah di pagi hari raya yang mulia. 

Jadi take your time, plan elok-elok untuk balik kampung tahun ni. Pastikan dah terima email konformasi dari Traveloka berkenaan tiket penerbangan dan tempahan bilik awak. Dan finally, fastern your seatbelt and and enjoy your flight - Selamat Hari Raya!
 


7 comments

  1. wow bestnya x sabar nk blk kg

    ReplyDelete
  2. hati-hati di jalan raya ketika balik kampung... nak naik flight jugak tapi kampung hanya 15 minit drpd rumah :(

    ReplyDelete
  3. balik kampung is the best feeling.
    anak-anak aida pun kalau kata balik kampung, diorang dah excited.
    dok bertanya, bila nak sampai?
    hadoi lah...

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧