5 petanda tilam perlu ditukar

11:49 PM

Sumber gambar daripada Google Images

Assalamualaikum wbt,....
Bila bangun tidur jea, badan rasa sakit-sakit, leher terasa tegang, pinggang terasa macam nak patah.. Pernah awak rasa camtu..? Jika pernah rasa, itulah petanda tilam awak perlu ditukar..

Menurut kata seorang pengarah Program Kajian Tidur dan Kesihatan Kolej Perubatan Universiti Arizona, Dr. Michael Grandner, tilam yang padat adalah lebih bagus untuk rasa sakit yang kronik kerana ianya akan memberi sokongan yang diperlukan. 

Apakah ciri-ciri yang tilam kita tue perlu ditukar..? Jom kita semak...

  1. Bila kita bangun dari tidur, hidung kita akan terasa tersumbat.
  2. Libido akan menjadi rendah akibat tidak dapat cukup tidur.
  3. Kulit yang tidak cantik.
  4. Kita mengambil masa lebih sejam untuk dapatkan tidur yang nyenyak.
  5. Kita berasa pening-pening lalat walaupun mendapat waktu tidur yang mencukupi.
Haa.. Adakah ciri-ciri nie kita merasainya..? Jika ada, tilam tue perlu ditukar untuk kesihatan kita juga..


#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal


You Might Also Like

14 lovely notes

  1. ok saya selalu ada yang no 5 tu hehe..
    tapi tu kalo tidur dimana2 pun sama juga gitu..

    ReplyDelete
  2. Menarik, katil pun kena tukar rupanya.

    ReplyDelete
  3. Bagus entry ini ohh tilam kena tukar jugak ya. Ingatkan cadar je kena tukar nice sharing tq sis

    ReplyDelete
  4. mcm kena je ngn saya..hahaha tak memasal kena tukr tilam

    ReplyDelete
  5. Alamak ni petanda nak kena tukar tilam ke hehehe kena tukar ni? thanks for sharing sis

    ReplyDelete
  6. Hmmm nak kena tukar juga la nampaknya

    ReplyDelete
  7. Ohh.. macam tu rupanya.. tq 4 info :)

    ReplyDelete
  8. Udah berasa spring shikin ooii..mmg kena tukar ni huhuu

    ReplyDelete
  9. ya Tuhan.. Anak2 buat macam trampolin je tilam ni. Memang kena tukar la gayanya.

    ReplyDelete
  10. Oo..maknanya masih ok lagilah tilam kita hehe sebenarnya kita ni asal letak je kepala kat mana²..lelap je kak hehe

    ReplyDelete
  11. rasanya nak kena tukar tilam juga ni..hehe

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

Top Commentators