Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : Mia Liana

Tuesday, July 03, 2018

https://www.shikinrazali.com


Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah, kini kita dah masuk ke bulan Julai dan saya rasa bersyukur sangat kerana dapat menjalankan 'task' mingguan nie.. Okey, so siapa pulak yang bertuah untuk terpilih direview oleh saya buat minggu ini..? 

Jom kita kenali beliau..


https://www.shikinrazali.com

Blog Mia Liana... Atau nama sebenar Juliana Binti Ngahdirin yang berasal daripada Johor dan kini tinggal di Johor Bharu tapi dalam dunia blog dia lebih dikenali sebagai kak Mia.. Kak Mia nie seorang kakitangan kerajaan yang berkhidmat di Johor Bharu dan mempunyai anak perempuan yang berusia 9 tahun.. Seorang lulusan Sarjana Muda Teknologi Maklumat dengan Kepujian di Universiti Terbuka Malaysia (OUM) dan mempunyai kira-kira 10k followers dalam blog beliau..

Sama seperti yang lain-lain, saya kenal dengan kak Mia dalam penyertaan segmen ataupun giveaway dan Kak Mia pernah menjadi salah sorang 'Top Commentator' dalam jurnal saya nie.. Dalam blog kak Mia memang ada banyak info yang bermanfaat dan kak Mia selalu buat segmen seperti 'Segmen Nak URL Blog', selain itu, jika dia ada kesempatan masa, dia akan join segmen ataupun giveaway yang dianjurkan oleh rakan-rakan blogger yang lain.. Kak Mia jugak suka berkongsi kata-kata mutiara yang boleh dijadikan aspirasi kepada semua pembacanya dan kalau awak nak tau blog kak Mia berada dalam kedudukan tangga kedua dalam 'Top 10 Blogger Of The Year Digi WWWOW' pada tahun 2012.. Wahhh, bukan calang-calang tue..

Antara entri yang dimuatkan dalam blog kak Mia adalah Homemade Avocado Blended, Mata Bergerak-Gerak : Antara Pemikiran Orang-Orang Tua Dan Saintifik, Autoping Entri Blog Ke Facebook Dengan dlvr.it dan Quote Of The Day (601)serta banyak lagi entri-entri yang menarik yang dikongsikan oleh Kak Mia.. 



https://www.shikinrazali.comKepada Kak Mia, saya nak ucapkan terima kasih kepada akak kerana sudi menjadi kawan maya saya dan saya berharap agar akak teruskan perjuangan akak dalam dunia blog.. Semoga ikatan persahabatan antara kita akan sentiasa berkekalan hingga ke akhirnya.. Terima kasih jugak kerana akak selalu singgah dan tinggalkan nota dalam jurnal saya yang suam-suam kuku nie... Saya pun jika ada kesempatan saya akan tinggalkan komen dalam blog akak tapi selalunya saya jadi silent reader saja.. hihi sori tau.. 

https://www.shikinrazali.com


Jom kita singgah dan jengah ke blog Kak Mia Liana dan salam perkenalan kepada semua..


#shikinrazalidotcom #teambpt #bloggerpantaitimur #bloggerterengganu #bloggersepang

14 comments

  1. lama sudah aida folo Mia.
    just aida sering jadi silent reader Mia.
    her posts sgt byk.
    rajin teramat :) x dpt nak komen semua.

    ReplyDelete
  2. Pernah terjah blog kak mia liana ni..

    ReplyDelete
  3. Blogger Mia ni tak sombong.. walaupun follower ramai giler tapi dia tak sombong... tu yang best tentang blogger Mia..TB pun dah lama tam singgah blog dia. nanti nak singgah sat

    ReplyDelete
    Replies
    1. lama juga tak terjah blog TB... bila free nanti nak singgah juga...

      oh ya.. thanks tau TB.. komen kat entri ni... touching...

      Delete
  4. selalu jugak singgah blog mia sebab selalu buat segmen & kongsi artikel menarik :D

    ReplyDelete
  5. alahai... touchingnya.... thanks tau...

    (^_^)

    ReplyDelete
  6. dulu2 ain pun teringin sangat nak jumpa kak mia, alhamdulilah dapat geng dengan kak mia dalam jdt blogger.

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧