Tips fesyen untuk wanita yang cepat berpeluh

Sunday, January 07, 2018

Related image

Assalamualaikum wbt..
Wanita dan fesyen, macam aur dengan tebing dan ianya lumrah bagi seorang wanita untuk kelihatan cantik berseri.. Tapi bila ada sesetengah wanita, contohnya saya sendiri alami kesukaran untuk berfesyen disebabkan satu masalah, iaitu cepat berpeluh.. Dan kita dah tau berpeluh nie memang ianya sesuatu perkara yang sihat tapi bila nak bergaya, pening jugak dibuatnya..

So, camne nak buat..? Saya terjumpa satu artikel yang menarik untuk kita yang cepat berpeluh nie, boleh berfesyen macam orang lain.. Jom..

👚Sarungkan pakaian longgar - Pakaian yang longgar nie sebenarnya memberi kita keselesaan dalam berpakaian.. Contohnya flowy maxi dress akan membuatkan kita rasa lebih nyaman daripada pakai seluar dan top yang ketat.. 

👚Elakkan fabrik nipis - Sebab utama kena elak pakai fabrik yang nipis adalah ianya membuatkan fabrik melekat pada tubuh bila badan kita berpeluh dan sekaligus tak selesa untuk dipakai. Jadi kena pilih fabrik yang ada struktur seperti sulaman atau jahitan supaya ianya tak melekat pada badan..

👚Pilih fabrik natural - Fabrik kapas contonhya mempunyai pengudaraan yang baik dari segi poliester dan rayon. Fabrik jenis nie lebih mudah menyerap peluh, cepat kering dan takkan membuatkan badan kita berpeluh lebih lama jika dibandingkan kita pakai fabrik dari jenis sintetik.

👚Elakkan perincian yang sarat - Pakaian yang ada perincian sarat macam manik dan metal nie lebih cenderung untuk jadikan pakaian kita lebih berat dan dekat dengan kulit. Malah pakaian jenis nie boleh memerangkap haba dan terus badan kita berpeluh dengan cepat. Untuk kelihatan anggun, kita boleh gayakan pakaian yang mempunyai panel untuk beri lebih impak unik pada keseluruhan gaya..

10 comments

  1. Best tips ever. Kadang kadang jenis cepat berpeluh jugak

    ReplyDelete
  2. good info.. blh diaplikasikan dlm khidupan.. sy pon, kdg berpeluh jee..

    ReplyDelete
  3. sy jenis cpt berpeluh jgk mmg suka pkai yg longgar baru selesa skit kan

    ReplyDelete
  4. Nice tips.sy pun jenis yg kuat berpeluh juga ..

    ReplyDelete
  5. Nice sharing kak. Saya kurang berpeluh unless kalau bersenam lah. Hee

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum ju datang mlawat ! dah lama xblogwalking =D

    ReplyDelete
  7. aida cepat berpeluh!!!
    sebab tu sgt malas nak ke function yg diramalkan boleh berpeluh tau.

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧