Alhamdulillah, domain jurnal dah di renew...

7:12 PM

Alhamdulillah, domain jurnal dah di renew...


Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah, domain untuk jurnal saya telah di renew untuk tempoh setahun, mula-mula ingat nak renew untuk dua tahun tapi disebabkan saya nak balik kampung pada pertengahan bulan Mei nie bersempena dengan bulan Ramadhan, jadi terpaksa untuk buat renew setahun dulu.. 

Takpe, Insha Allah jika ada rezeki lebih saya akan buat renew untuk dua tahun ke tiga tahun ke.. 

Saya pakai khidmat NetKL untuk domain ini.. Sebenarnya, ianya adalah hadiah GA yang pernah saya menangi dulu, BACA SINI dan hingga kini saya masih pakai khidmat NetKL, kerana yuran tahunan pun agak murah jugak.. Sebelum ini saya ingatkan yang yuran untuk tukarkan domain nama agak mahal tapi domain daripada NetKL memang murah sangat-sangat, dan servis dia pun tip top.. 

Contohnya, macam saya sendiri, kalu ikutkan domain saya akan expire pada 11 Mei nie, dah diorang dah beberapa kali buat soft reminder kat emel untuk saya buat renew.. Memandangkan kesihatan saya untuk beberapa hari nie agak kurang memuaskan, saya tak dapat nak buat renew.. So hari nie barulah ada kekuatan dalam diri untuk lakukannya.. Dalam pukul 6.20pm tadi, saya buat pembayaran melalui perbankan online dan kemudian saya ikut langkah yang seterusnya, langkah yang diberikan memang ada disebutkan dalam emel reminder, camne nak buat pembayaran dan seterusnya.. Kemudian dalam beberapa minit saja, saya mendapat emel yang pembayaran telah diterima dan domain saya telah direnew.. Wah, memang cepat betul servis mereka, tak heranlah ada ramai blogger yang ambik khidmat mereka nie.. 

Jadi, pada awak yang nak rasa tukar daripada blogspot ke domain, saya memang rekomen kan NetKL nie, jika tak tahu cara nak pasangnya, awak boleh mintak bantuan daripada technician untuk untuk pasang domain.. 


#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal



You Might Also Like

5 lovely notes

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

Top Commentators