Review : A Is For Apple (2015)

Sunday, April 28, 2019


Assalamualaikum wbt...
Sebenarnya rancangan tv nie saya baru jea tengok dan nampaknya agak menarik perhatian saya.. Okey, channel nie ditayangkan di Nat Geo People dan saya ingatkan rancangan nie cuma rancangan dokumentari tapi ternyata ianya salah sama sekali.. 

Rupa-rupanya rancangan 'A Is For Apple' adalah rancangan masakan yang diterbitkan oleh Gusto TV dan dikendalikan oleh 3 orang hos merangkap chef masakan.. Apa yang menarik tentang rancangan ini adalah setiap episod 3 orang hos ini akan muncul dalam satu-satu episod dan dalam episod itu mereka perlu memilih abjad A sehingga abjad Z secara rawak dan mereka akan membeli barang masakan berdasarkan abjad yang dipilih.. Kemudian, mereka akan masak masakan berdasarkan barangan yang dipilih itu.. 






Bila saya tengok masakan diorang, memang nampak sedap sangat, walaupun yealah masakan pun masakan omputih, jadi ada sesetengah bahan masakan tak perlu diikut.. Kadang-kadang tak terjangkau pulak dalam fikiran bila bahan masakan disatukan menjadi masakan yang sedap.. 

Lime Curd Tarts

Corn and Zucchini Fritters

Zucchini Tart With Three Cheese

Lobster Lime Soup

Nampak sedap kan semua masakan nie..? So pada yang suka tengok rancangan masakan, awak bolehlah try tengok rancangan nie kerana ianya sungguh menarik.. Memang tak rugi kalau tengok rancangan nie.. 

#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal



2 comments

  1. pergh!! Sedap pula tgk menu yang Shikin share tu.. menarik rancangannya..

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧