Misteri kampung tidur

12:15 PM



Assalamualaikum wbt..
Kisah nie memang pelik, dekat Kampung Kalachi, Kazakhstan penduduk di kampung itu mengalami satu sindrom yang pelik dan aneh, iaitu mereka mudah terlelap yang ada ketikanya sehingga berhari-hari.. Setiap hari penduduk kampung tue tak kira usia dan jantina, kesemua mereka akan berasa mengantuk pada waktu siang sebelum tertidur beberapa jam dan tanpa sedar mereka dah tidur berhari-hari tanpa rasa lapar dan dahaga. Menurut laman web Listverse.com beberapa tahun lalu, sekumpulan pelajar sekolah yang hadir pada hari pertama persekolahan telah tertidur tanpa sebarang sebab. Pakar perubatan pulak menjadi hairan dan pelik dengan fenomena ini dan setakat nie mereka gagal menemui sebarang penjelasan sekaligus gagal dalam usahah untuk mencegah sindrom tersebut. Penduduk kampung jugak berasa bimbang untuk tidur  kerana mereka berisiko meninggal dunia dalam tidur, tapi kalau dah ajal, nak buat camne kan.. 

Pelik kan..? Tapi saya teringat satu kisah yang 7 orang pemuda bersama seekor anjing telah ditidurkan oleh Allah beratus tahun lamanya, rasanya ada dalam surah Al-Kahfi, jadi hanya Allah saja yang tahu apa yang berlaku kat kampung tue.. 


#shikinrazalidotcom #bloggerterengganu #bloggersepang



You Might Also Like

9 lovely notes

  1. tidur barhari2 boleh lemah badan tue...

    ReplyDelete
  2. Segalanya ungkin kan..Allahu..tidur berhari-hari tu..subhanaAllah.

    ReplyDelete
  3. subhanallah perkara ni betul2 terjadi ye.. agaknya udara terlalu segar kut

    ReplyDelete
  4. Pelik tapi benar. Kalau berlaku kat saya nanti byk hari la x bekerja. huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. Siap berhalusinasi bagai.. Teruk ni

    ReplyDelete
  6. Uit benar2 berlaku ke? Rasa2 ada sesuatu kat udara tu, mungkin ada chemical yg buat diorang camtu kot

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

Top Commentators