Wajah family baru kami

Friday, July 13, 2018

Assalamualaikum wbt..
Lupa nak bagitau, rumah kami ada family baru..

https://www.shikinrazali.com

Awak nampak tak si budak kecik yang duduk di belakang abang besar kawasan nie..? Nama si kecik adalah Black manakala abang besar tue namanya Bobo.. Kenapa diberi nama Black..? Sebab selain bulunya yang berwarna hitam, saya panggil jugak nama keperempuanan sikit (Black nie anak dara sunti) tapi langsung tak diendahkan, tapi tetiba bibir nie panggil nama Black, terus dia berpaling dan datang dekat.. Lagi satu, nama Black diberi disebabkan ada satu drama Korea yang diberi judul 'Black'.. Rasa macam best pulak dengan nama tue.. hihihi.. tue lah pasalnya saya panggil budak kecik nie Black.. Gambar nie diambil sehari selepas saya ambik Black untuk dijaga.. Camne boleh jumpa..? 

Kisahnya bermula pada 2 hari sebelum kita nak raya.. Masa tue, waktu malam, saya macam biasalah duduk di rumah, masa tue hubby takde kat rumah kerana ada urusan kerja dengan budak-budak kampung.. Tengah syok tengok cerita Ultraman Jack, tetiba saya terdengar bunyi mengiau anak kucing, so saya ambik keputusan untuk keluar tengok.. Bila keluar aje, saya nampak anak kucing nie kesejukan, mengiau cari maknya, yang si Bobo pulak berjalan keliling anak kucing nie, tapi bukannya nak mengancam anak kucing nie, cuma dia menghidu bau anak kucing nie.. Saya pun ambik dan tanya pada anak kucing nie (hahahaha macamlah anak kucing nie boleh menjawab).. Saya tanya, mana mak kamu..? kelakar kan, bercakap seolah-olah kucing tue boleh bercakap.. Saya siap suruh Bobo pegi cari maknya dengan ayat, "Bobo, cari mak budak nie.. Mana mak dia..?" yang si Bobo pulak macam faham aje perintah saya, terus mengiau pergi rumah ke rumah jiran sekitar.. Lama jugaklah saya duduk kat luar tue, kot-kot maknya datang cari, tapi hampa.. Lalu saya pun bawaklah masuk ke rumah.. Bobo pulak yang selalu buat rumah saya nie macam hotel, sebab sekejap balik sekejap merayap keluar, terus aje jadi surirumah sepenuh masa disebabkan ada kawan baru.. 

https://www.shikinrazali.com

Mula-mula ambik Black memang ada luka-luka kat muka dia tapi sekarang nie dah elok dah.. Muka aje garang tue tapi manjanya Ya Rabbi... Sampaikan saya ke mana-mana aje dia mengikut jea hingga ke bilik air.. Tuepun sibuk nak mengintai apa tuan dia buat.. hahahaha.. Gambar nie diambil 3 hari lepas.. Black nie suka kacau tuan dia dengan kejar betis kaki, suka melompat-lompat sampaikan tuan dia pun ikut sama melompat, sampai hubby cakap, eloklah tue dua-dua melompat... hahahaha... Suka buat serangan hendap sebab nak tangkap betis kaki dan suka menyelit di bawah ketiak hubby, mungkin nak panas kot... hahahaha lagi haru kan.. 

Orang kata, kucing nie membawa rezeki kepada orang yang menjaganya dan mungkin Allah gantikan kucing nie sebagai ganti kucing saya yang mati sebelum nie, kalau ikutkan, hanya Bobo saja yang tinggal, tuepun balik ke rumah hanya nak makan jea, lepas tue merayap macam askar wataniah, jaga keselamatan taman nie.. Dan dengan Black nielah yang menjadi penghibur kami suami isteri.. 

#shikinrazalidotcom #teambpt #bloggerpantaitimur #bloggerterengganu #bloggersepang


16 comments

  1. comelnya, sha takberani dengan kucingt kalau tak dah lama bela

    ReplyDelete
  2. patot la entry before ni ckp bantal straberi due due kne kebas..ade kucing baru upenye..lahai muka je garang hahah

    ReplyDelete
  3. comelnya.. bestnya ada kucing baru, saya dah beberapa tahun , kucing yg sama je :)

    Aerill Hassan

    ReplyDelete
  4. comelnya Black! Jangan Bobo ajar jadi askar wataniah taman jugak sudah, kang ada yang rindu

    ReplyDelete
  5. Eee comelnya. I memang teringin nak bela kucing tapi belum tiba masanya lagi haha

    ReplyDelete
  6. singgah sini di tghari sabtu :)

    Jemput singgah entry terkini & jgn lupa tinggalkan jejak k ^_^
    1. Hadiah dari Shikin Razali aka shikinrazalidotcom
    2. Bung Bratak Heritage Centre
    3. Pengasuh Adam Tidak Salah?
    4. Tanggungjawab Seorang Suami & Ayah Muslim


    Harap sudi join segmen ejulz kalau belum join :)
    1. SEGMEN Tambah Duit Dengan Kerja PARTIME Dari EJULZ


    ReplyDelete
  7. Kesiannya ada luka luka tuuu. Semoga dimurahkan rezeki kak =)

    ReplyDelete
  8. Hehehe ada member baruuuuu... Lama dah tak bela kucing.. X tahan ngan bulu dia... Tapi comel.. hurmm

    ReplyDelete
  9. Bestnya kak bela kucinggg....rabia suka sgt kat kucing. Cat lover lah.tapi ada asthma..ada any tips tak utk pengidap penyakit asma nk bela kucing ni?

    ReplyDelete
  10. alaa. comelnya black... anak akak duk minta nak bela kucing tp akak tak bagi lagi, lum sesuai masanya akak kata... tp kat rumah tu ada akak dh beli makanan kucing kalau ada kucing dtg bagi jer.... hehehe...

    ReplyDelete
  11. Alahai comelnya Bobo pun, macam abang kawasan pulak pi cari mak si Black :D

    ReplyDelete
  12. Hee betul tu kak shikin. Kucing bawa rezeki .tak salah pun kita bela dan jaga bebaik hee ;)

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧