Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : Umi Fuzy Sweet Sour

Tuesday, April 24, 2018

https://starlavenderluna.blogspot.com


Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah, dah dua minggu berlalu dan kini saya masih dapat membuat task nie.. Tapi saya nak ucap terima kasih kat awak suma jugak sebab awaklah yang banyak membantu saya untuk menyelesaikan task nie.. hihi tanpa sokongan daripada awak, so takdelah saya, kan..

Okey, kali nie siapa pulak yang bertuah untuk di review..? Sebenarnya agak susah saya untuk memilih rakan-rakan untuk direview, sebab mereka suma nie hebat-hebat belaka, jika dibandingkan dengan saya cuma cebisan kecil saja dalam dunia blog.. Jadi, kalau nama awak belum dipilih tue, jangan risau dan gundah gulana yea..Insha Allah, mungkin nama awak-awak suma akan dipilih jugak.. Jangan risau..

Okey, (haiihh berapa banyak okey dahhhhh).. Jom kita kenali beliau..

http://www.umifuzy.com

Blog Umi Fuzy... Kak Umi Fuzy atau nama penuhnya Fuzy Rahamah Binti Hj. Hamid yang berasal daripada Kuala Lumpur. Seorang surirumah yang mempunyai enam orang cahayamata, yang amat suka kongsi informasi kekeluargaan, Islamik dan selalu jugak pergi travel.. Sebelum kak Umi Fuzy menggunakan domain blognya iaitu umifuzydotcom, kak Umi Fuzy terlebih dulu menggunakan nama sweetsourleyradotblogspotdotcom. 

Mula-mula saya ingatkan saya dah lost contact dengan kak Umi Fuzy tapi akhirnya berjumpa jugak semula.. Sama seperti yang lain-lain, saya kenal dengan kak Umi Fuzy melalui giveaway, jadi walaupun hanya di alam maya, tapi rasanya dah lama kot kami saling mengenali, mungkin ada lebih kurang enam tahun kot... Walaupun Kak Umi Fuzy sememangnya sibuk dengan kehidupannya tapi dia selalu jugak ada masa untuk join giveaway yang dianjurkan oleh blogger-blogger yang lain.. Antara entri tulisan kak Umi Fuzy yang saya suka baca adalah 5 CARA MUDAH MENGAMBIL HATI ISTERI YANG TIDAK BEKERJA, RESIPI KERABU KAKI AYAM ALA THAI dan PERTARUNGAN MAUT BILA DI USIA 60 HINGGA 70 TAHUN. Sebenarnya banyak lagi yang kak Umi Fuzy suka kongsikan, jadi nak tau apa lagi yang dia kongsikan, jangan lupa singgah kat blog kak Umi Fuzy tau..

Pada kak Umi, terima kasih saya nak ucapkan pada akak kerana masih sudi lagi jadi rakan saya walaupun hanya di alam maya dan saya nak ucapkan terima kasih pada akak kerana akak tak putus-putus memberi nota pada jurnal saya nie, walaupun saya hanya menjadi silent reader.. 
Image result for blogwalking
Jom kita jengah dan singgah ke blog Kak Umi Fuzy..

#teambpt
#bloggerpantaitimur
#bloggerterengganu
#bloggersepang

23 comments

  1. umi fuzy antara blogger hebat..

    ReplyDelete
  2. Umi memang seorang yang positif, Mai suka berkawan dengan Umi. Anggap macam taraf mak-mak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Mai, mmg level mak2 dah Mai oii...sebab anak bujang pun dah 25 tahun dan kalau dia kahwin dah bercucu kot..hehe

      Delete
  3. LZ setuju dengan Mrs Liez, Umi Fuzy antara blogger hebat dan komited dalam dunia blogging..
    LZ suka post SR tentang blogger pilihan coz ianya sedikit sebanyak memberi inspirasi dan membuatkan saya mengenali rakan-rakan blogger dengan lebih dekat lagi.. Keep it up SR!

    ReplyDelete
    Replies
    1. LZ akk ni masih bertatih dalam berblogging ni tapi memang bagus segmen blogger pilihan yg Shikin buat ni sebab kita boleh kenal blogger dengan lebih dekat dan rapat kan dan kalau best dapat bertentang mata...meriah kan

      Delete
  4. sha pun kenal umi fuzy melalui giveaway jugak dan dah lama follow dia ehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan Sha...harap ada rezeki untuk berjumpa nanti kann..terima kasih sebab follow Umi tau

      Delete
  5. memang bagus Umi ni. kekadang umi pun suka komen kat blog kc :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...InsyaAllah kalau jenjalan tu memang Umi cuba tinggalkan jejak...terima kasih kat KC sebab tak lokek ilmu bila Umi message tu..

      Delete
  6. Ya Allah..terima kasih Shikin untuk pilih akk untuk entry kali ni..Alhamdulillah, dah lama kita kenal kat alam maya ni sejak blog sweetsourleyradotblogspotdotcom dan kita masih berjumpa disini walau belum ada peluang berjumpa bertentang mata lagi. Terharu akk rasa sebab Shikin masih ingat kat akk dan terima kasih tak terhingga untuk entry ni dan diharap kita berpeluang berjumpa nanti, InsyaAllah

    ReplyDelete
  7. Dah dah tak buat segmen review cmni. . Huhu...

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum. Tahniah kerana anda menjadi salah seorang pemenang SPM Result Giveaway! Untuk keterangan lanjut dan cara-cara untuk menuntut hadiah, sila klik pautan di bawah. Terima kasih.

    http://www.zukidin.com/2018/04/keputusan-spm-result-giveaway.html

    ReplyDelete
  9. haritu ada peluang jumpa kak umi fuzy tapi segan pulak :P

    ReplyDelete
  10. umi fuzy mmg antara blogger yg hebat. :)
    CR kenal umi fuzy pun since sweetsour tu

    ReplyDelete
  11. Kak umi memang blogger yang ohsem..

    ReplyDelete
  12. blogger umi fuzzy antara blogger yg selalu ccl terjah

    ReplyDelete
  13. lame tk jenguk umi fuzy. mek pun kenal melalui komen-komen ni jugak.

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧