Perkampungan dekat Jerman Timur dilelong

9:52 AM

Related image


Assalamualaikum wbt..
Macam-macam cerita pelik yang berlaku sekarang kan.. Saya tertarik pada satu mini artikel, mengenai sebuah perkampungan yang dilelong..

Yea.. Ianya dilelong..

Perkampungan nie diberi nama Alwine, dekat Jerman Timur yang dijual kepada pembeli tanpa nama pada harga 140,000 euro iaitu kira-kira RM672,226 duit kita, di dalam satu sesi lelongan yang telah diadakan pada tahun 2017. Kawasan ini terletak kira-kira 120 kilometer di selatan Berlin ini yang didiami oleh 20 orang penduduk yang kebanyakkannya adalah pesara. 

Dikatakan sehingga penyatuan semula Jerman pada tahun 1990, kawasan perkampungan ini dimiliki oleh loji briket arang batu yang terletak berhampiran, tapi oleh kerana mungkin loji tue dah ditutup, kebanyakan penduduk berpindah ke tempat yang lebih komersial dan yang tinggal hanyalah orang-orang tua dan pesara saja yang mendiami kawasan ini..

Wah, tengok pada kawasan pun memang agak cantik jugak kan.. 

Related image

Related image

Related image

Image result for alwine germany

Nampak cantik jea tapi sayang tak ramai yang nak duduk kat perkampungan nie... hurmm.. Tapi nasib baik ada seseorang yang dah beli perkampungan nie, jadi taklah ianya menjadi perkampungan yang hanya tinggal pada nama saja... kan..

You Might Also Like

5 lovely notes

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

Let's Talk (NO SPAMMER)

Top Commentators