Tips penjagaan baju putih

10:00 AM

Image result for white clothes

Assalamualaikum wbt..
Dalam banyak-banyak baju, ramai yang tak sanggup nak memilih baju yang berwarna putih, betul tak..? Ini disebabkan baju berwarna putih nie amat susah untuk dijaga kerana silap hari bulan, baju warna putih ini menjadi kotor.. Jadi camne nak jaga baju warna putih nie agar warnanya tak menjadi pudar dan sentiasa berada dalam keadaan yang putih selalu.. Jom kita amalkan..

👉 Rendam dengan air suam untuk menghilangkan kotoran degil padanya.
👉 Asingkan baju putih, jangan dibasuh bersama pakaian yang berbeza warna untuk mengelakkan ada tompokan warna pada baju putih.
👉 Basuh baju putih dengan menggunakan lemon dan soda bikarbonat untuk ketahanan warna.
👉 Simpan pakaian putih di kawasan yang ada sinaran matahari dan bukannya di tempat gelap.

Itulah tips yang boleh kita amalkan, so takde masalah lagi dengan pemilihan baju yang berwarna putih kan...

You Might Also Like

8 lovely notes

  1. pakaian putih mmg kena betul cara pjagaan nya utk kekalkn keputihan tu =) biasa mmg ju asingkan pakaian bwarna putih dr pakaian lain bila nak cuci tu

    ReplyDelete
  2. Jengjarang pakai baju putih sebab susah nak jaga.. Almaklumlah terlebih rajin kan.. Haha..

    ReplyDelete
  3. Baru tahu pasal tips yang last tu... Saya tak suka pakaian putih sebab jenis clumsy, cepat je kotor.

    ReplyDelete
  4. Kinah baju putih stok tshit kat rumah je. Pakai berjalan susah nak jaga huhu

    ReplyDelete
  5. susah penjagaan baju putih ni. sbb tu xbyk baju putih hehe

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

Let's Talk (NO SPAMMER)

Top Commentators