Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : Raydah

Tuesday, May 14, 2019

Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna

Assalamualaikum wbt..
Okey, back to schedule again.. Alhamdulillah.. Okey, kali nie siapa pulak yang saya nak kenalkan dengan awak suma.. Jom kita kenal-kenal dengan sahabat saya pada minggu ini.. 

Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : Raydah

Blog Raydah Alhabsyi... Lebih dikenali sebagai Ray dalam kalangan rakan-rakan blogger, berumur dalam lingkungan 20-an, seorang student dan merupakan salah sorang ahli Blogger Pantai Timur (BPT).. 

Persahabatan kami macam biasa bermula daripada segmen dan GA rakan-rakan blogger yang lain dan menjadi rapat setelah kami join group BPT.. Walaupun kami berdua jarang drop down komen dekat blog masing-masing tapi kami saling berbalas whatsapp dan bertanya khabar.. Saya suka dengan karakter Ray yang walaupun nampak gila-gila perangainya (hihi nie masa saya selalu tengok status kat whatsapp) tapi sebenarnya terselit kesopanan, sifat hormat pada orang yang lebih tua dan sifat pemalu Ray walaupun kami tak penah berjumpa.. Okey, kalau awak nak tau, blog Ray adalah salah satu blog berbahasa Inggeris dekat Malaysia nie, dan kebanyakan entri blog dia menceritakan tentang kehidupan dirinya.. Ada jugak dia membuat review tapi mungkin dek kesibukan dia sebagai seorang pelajar, so dia tak sempat nak buat apa-apa review.. Kalau ikutkan Ray telah berblog sejak tahun 2013, tapi entrinya bermula sejak tahun 2017, mungkin dia dah delete entri terdahulu ataupun dijadikan draft.. 

Antara entri yang menarik perhatian adalah :-

My Favourite Online Tools | iLovePDF ;
Is This Anxiety? | Decisions Decisions ;
Type Of Women Bags You Should Know ;
There Was An Explosion In Our Hotel Room ;

Dan banyak lagi kisah yang menarik.. 


notesKepada Ray, terima kasih akak ucapkan pada awak kerana sudi menjadi rakan blogger akak, walaupun kita berdua jarang drop down komen dalam blog / jurnal masing-masing tapi kita selalu bersapa dalam whatsapp, kan.. hihi sebenarnya akak memang suka tengok status awak yang selalu bersenam, pada waktu pagi dan petang, akak rasa terhibur dengan kaletah awak.. Akak rasa macam kita ada pertalian persaudaraan, hihi tak taulah betul ke tak tapi itulah naluri akak rasakan.. Akak doakan agar awak sentiasa sukses dalam pembelajaran awak dan menjadi seorang insan yang berguna kepada agama, masyarakat dan negara.. Semoga awak sekeluarga dilindungi, dirahmati dan diberkati oleh Allah SWT dan semoga awak sukses dalam dunia blogging.. 

blogwalking

Jom kita kenal dan singgah ke blog Raydah Alhabsyi dan salam perkenalan pada semua.. 


#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal #sahabatbloggerpilihanStarlavenderluna



17 comments

  1. waahh.. bertuah Ray hari nie. Sy baru ja berkunjung ke Blog Ray

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, tahniah raydah ^_^

    ReplyDelete
  3. Awwwwww you are so sweet akak. Ray tak sempat lg nak baca and reply all the comments kt blog Ray but I'll take my time and do it. Terharunya seorang Ray macam ni. Lama dah tak whatsapp akak sbb Ray busy sgt dgn study tp Ray selalu baca and keep on update with your post. That's for sure. Silent reader gitu. You're the best. Love you. Keep in touch tau. May Allah bless you akak, and Ramadan Kareem to you and your family. ^^

    ReplyDelete
  4. content dlm blog ray best2 seronok baca

    ReplyDelete
  5. Waaa....bestnya...baiknya awak kenalkan kawan kawan...

    ReplyDelete
  6. Saya pun suka dengan template blog ray.. Clean n simple.. Suka juga cara dia blogginh

    ReplyDelete
  7. hai Ray.
    biasa juga lepak di blog Ray.
    nice stories.

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧