Sama berat dengan 4 biji bola boling..!

Friday, February 17, 2017

Assalamualaikum wbt...
Image result for huh gifTentu awak suma tercengang-cengang amenda lah maksud di sebalik tajuk saya tue kan.. Sebenarnya saya dapat info nie dari majalah I-Sihat, masih mencari-cari artikel yang sesuai untuk dimasukkan dalam blog library, alih-alih jurnal nie jugak yang dapat artikel menarik.. 
Yealah, nak masuk artikel dalam blog, kena ada suntingan dulu dari pihak ICT dan ketua Unit Pusat Sumber Dan Dokumentasi, jadi bukan sebarangan artikel boleh dimasukkan dalam blog library...

So, apakah yang dimaksudkan 'Sama berat dengan 4 biji bola boling...!'..?

Saya nak tanya.. Apakah awak sanggup untuk menggantungkan empat biji bola boling pada leher awak..? Sebelum awak berfikir yang ianya soalan yang agak mencurigakan, fikirkan pertimbangan ini :


Image result for hold the phone27kg (gabungan berat kesemua bola iaitu dalam 6.75kg/per bola) adalah sama dengan jumlah tekanan apabila kita menundukkan kepala pada sudut 60 darjah untuk menghantar teks atau emel menggunakan telefon pintar! Dan yang paling mengejutkan adalah kita melakukannya selama lebih empat jam sehari! Mengejutkan bukan..!
Jadi, demi rasa sayang kita pada tulang belakang, kita perlu angkat telefon tue supaya berada dalam satu garisan dengan mata bila nak menaip teks atau emel...

4 comments

  1. selalu macam, btw thanks utk info nie

    ReplyDelete
  2. Patut lah asyik sakit tengkuk... hehehe

    ReplyDelete
  3. Whahahhaha ! Ni memang kne dgn batang hdung ! Seb baik la time bz tk hadap phone sgt. Mknenya bz tu lbh baik dr rilex :)

    ReplyDelete
  4. Info yang sangat berguna ni kak Shikin. Siqah selalu macam tu. Dahlah tengok phone selalu. huhu

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧