Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : Sii Nurul

Tuesday, March 05, 2019



Assalamualaikum wbt..
Alhamdulillah, back to schedule again.. Minggu nie siapa pulak yang bertuah untuk direview yea..? Jom kita kenal-kenal...



Blog Sii Nurul... Nama di sebalik blog ini adalah Nurulatika Binti Yunus, berusia 23 tahun, berasal daripada Kota Kinabalu, merupakan seorang graduan dan pelajar dalam bidang Ijazah Sarjana Muda Psikologi Kanak-Kanak Dan Keluarga dan juga blogger separuh masa. 

Persahabatan kami bermula sama seperti yang lain, iaitu melalui GA dan segmen dan seingat saya, persahabatan ini terjalin pada tahun 2016 lagi.. Nurul nie sebenarnya kalu ikutkan dia dah lama berkecimpung dalam dunia blog iaitu dalam tahun 2015 di mana dia mempunyai dua buah blog tapi disebabkan masa tue dia tak faham di sebalik apa tujuan blog ini diwujudkan, so blog yang terbaru nie, adalah merupakan satu langkah baru buat dirinya dan blog ini diwujudkan pada tahun 2017. Dalam blog Nurul nie banyak diceritakan kisah-kisah kehidupannya, sama seperti orang lain, blog diwujudkan hanya untuk suka-suka.. Tapi sekarang blog Sii Nurul banyak mempunyai entri yang berguna untuk semua pembaca, ini termasuklah pelbagai review, resipi masakan, informasi yang berguna dalam kehidupan dan mengenai psikologi kanak-kanak dan keluarga.. Sii Nurul juga sangat supportive dengan rakan blogger yang lain, dengan cara menyertai pelbagai segmen dan GA anjuran rakan blogger dan seingat saya jugak dia pernah menjadi Top Commentator dalam jurnal saya..

Pelbagai entri yang menarik untuk di baca, antaranya :-

Resipi Cupcakes Chipsmore (2 Bahan Saja)
5 Tips Temuduga Yang Kerap Diabaikan
Subjek Yang Dipelajari Dalam Psikologi Kanak-Kanak & Keluarga, UMS
Cara Nak Tambah Nilai (Topup) Melalui Aplikasi Boost Dengan Mudah & Cepat

Dan pelbagai lagi kisah yang menarik..


Kepada Sii Nurul, terima kasih akak nak ucapkan pada pada awak kerana sudi menjadi rakan blogger akak dan selalu bagi akak sokongan dengan memberi komen dalam jurnal akak.. Akak mintak maaf kerana selalu tak sempat nak balas kunjungan awak dengan meninggalkan tapak komen dalam blog awak tapi sebenarnya akak selalu menjadi silent reader dalam blog awak.. Akak doakan agar awak akan terus mendapat kejayaan yang cemerlang di dunia dan di akhirat, Insha Allah kita akan bertemu jika diizinkan oleh Allah.. Akak doakan jugak agar awak sekeluarga dilindungi, dirahmati dan diberkati oleh Allah SWT.. Semoga apa yang awak doakan Insha Allah akan dimakbulkan dan semoga ilmu yang awak sampaikan itu akan memberi manfaat kepada semua pembaca blog awak..



Jom kita singgah dan jengah ke blog Sii Nurul dan salam perkenalan pada semua... 


#shikinrazalidotcom  #bloggerterengganu #bloggersepang #sahabatbloggerpilihanStarlavenderluna



8 comments

  1. Seronok kan bila perkenalan itu dah lama dan pasti banyak kenangan manis telah tercipa.. ;)

    ReplyDelete
  2. Rasanya saya tak kenal Nurul ni..mungkin friend dalam FB kot..tapi ada ke? Tak perasan..

    ReplyDelete
  3. Lama tak singgah blog Nurul ini..

    ReplyDelete
  4. suka baca blog nurul kalau ada sembang pasal children education, banyak boleh belajar

    ReplyDelete
  5. Terima kasih sangat kak sbb sudi review blog sy... Best juga kita review blog blogger yg lain agak saling mengenali. Semoga akak b'jaya d'dunia dan akhirat.. Amin..

    ReplyDelete
  6. sama la kita...suka cite psl kehidupan dan review gk..hehehe

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧