Atasi rambut menggerbang dengan lemon spray

9:22 PM


Assalamualaikum wbt...
Alamak...? Siapakah yang berada di dalam cermin tue..? Persis nenek kebaya jea..? hihi ohh rupa-rupanya diri sendiri yang mempunyai rambut menggerbang... Kenapa ianya berlaku...?

Rambut menggerbang terjadi apabila lapisan kutikel rambut terbuka hingga membolehkan lembapan memasuki dan membengkokkan rambut.. Akibat daripada itu, rambut kita akan kelihatan kering dan kerinting. Masalah itu tentu sekali merimaskan...

Camne nak buat.. Ada caranya dengan DIY cara alami ... 

Caranya..?

Belah dua biji buah lemon dan renehkan bersama dua cawan air sehingga menjadi separuh. Tuang baki renehan air lemon ke dalam botol dan semburkan pada rambut setelah mandi. Hasilnya rambut bukan sahaja tak menggerbang malah ianya menjadi lebih berkilau. 

Selamat mencuba.. 


#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal



You Might Also Like

9 lovely notes

  1. Kalau rambut menggerbang macam nailah huda tu okay kot

    ReplyDelete
  2. okay i terasa..hahaaa..okay shida cuba tips ni..tq sharing shikin :)

    ReplyDelete
  3. Menarik ni... Pakai lemon je, senang. Bolehlah Cik TK cuba. Thanks for the info!!

    ReplyDelete
  4. atie perlukan lemon stay ni! sbb rambut dah mcm singa

    ReplyDelete
  5. Mudah je rupanya. Rambut pun bau wangi macam ni. Nice! Tq share tips kak.

    ReplyDelete
  6. byk kegunaan lemon ni selalu saya buat air detox je..hehe

    ReplyDelete
  7. produk ni mcm bagus utk mama je ni haha

    ReplyDelete
  8. saya baru tahu ni . wahh :D terimakasih perkongsiannya

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧

Top Commentators