Saya seorang penulis diari tegar

Friday, August 21, 2015


Assalamualaikum... well, saya akui memang saya nie penulis diari yang tegar, kalu sehari tak update diari, rasa macam tak lengkap dalam kehidupan... sejarah tulis diari nie bermula sejak saya berumur 9 tahun lagi, masa zaman dulu kan, buku diari ada pelbagai jenis dan saiz...pada mulanya saya hanya pengumpul diari yang comel tapi bila terdetik dalam hati untuk menulis sesuatu di dalam diari, tambahan tempat untuk luahan perasaan dan rahsia hati, sejak dari tue la saya mula menulis dalam diari...malangnya diari-diari tersebut terpaksa dimusnahkan sebab saya taknak tahu rahsia hati saya... huhu rasa menyesal pulak dengan kemusnahan diari tue, kalu tak bolehlah saya baca balik apa yang saya tulis, macamana rupa bentuk tulisan saya di zaman kecik dan macamana rupa diari tue...


Tapi zaman sekarang dah berubah, bila penyakit malas nak menulis disebabkan dah lama tinggalkan zaman persekolahan, e-diari mula menjadi buruan saya... dalam tablet saya pun ada diari jugak, dan ianya memang rahsia, siap pakai password lagi, suami saya pun tak penah baca diari saya... setiap malam saya akan pastikan saya menulis satu entri dalam e-diari tue... blog nie jugak merupakan salah satu e-diari saya cumanya takdelah saya nak luahkan betul-betul apa isi hati saya... biarlah Allah saja yang tahu isi hati saya.. 




Nie la applikasi e-diari saya, awak boleh dapatkan dalam google playstore sebab ianya memang mesra applikasi selain senang gunakan...dan awak jangan risau jika tablet atau telefon pintar kena format sebab aplikasi nie lengkap dengan akaun backup dengan syarat awak kena sign-in di dalam emel gmail... tablet saya pun baru-baru kena kena format semula dan alhamdulillah saya tak perlu nak menaip semula detik-detik terdahulu walaupun memori setakat nie alhamdulillah masih kuat... aplikasi nie jugak lengkap dengan password jadi rahsia awak takkan terbongkar (wahh rahsia la sangat..)

Jaa nee...



 

2 comments

  1. masa sekolah rendah dulu rajin tulis diari sebab trend kan masa tuh tapi berhenti time sekolah menengah, sebab asyik ada yang baca jer, tak suka lerrrr......aiyak ! so sekarang dah takde rasa macam nak tulis diari dah....kalau ada moment yang memang nak simpan tuh, CP nukilkan dalam blog jer ~

    ReplyDelete
  2. saya masa tadika lagi suka tulis diari :D tapi semuanya berakhir bila kakak saya baca and bagitau ma and abah saya isi diari tu haha asam punya kakak..

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧