Alhamdulillah, sedikit demi sedikit ada rezeki...

Thursday, July 30, 2020



Assalamualaikum wbt...
Wahh, terlebih dulu saya nak ucapkan ribuan terima kasih pada awak yang sudi komen pada cerita jurnal saya nie... Ada yang bagi komen pada cerita jurnal zaman tok kaduk dulu😂dan ada jugak bagi komen untuk cerita jurnal terkini.. Terima kasih.. Hihihi.. Meh komen banyak-banyak.. Ada hadiah yang menanti untuk awak BOLEH BACA SINI.. 

Anyway, sebenarnya saya nak berkongsi cerita yang agak menggembirakan hati saya.. Perancangan nie sebenarnya tak dirancang pun, tapi Allah permudahkan semua urusan saya di sebalik COVID-19.. 

Alhamdulillah, saya dapat merealisasikan hampir 70 peratus impian saya untuk meluaskan lagi khidmat masyarakat, iaitu urut terapi buang angin bagi wanita..  Saya dapat beli...

  1.  Katil Urut
  2. Baju kerja berimej kan korporat tetapi jenis Muslimah
  3. Troli yang menempatkan barangan urut di rumah
Tiga perkara nie memang dah lama berada dalam list saya, dan akhirnya di sebalik COVID-19, ianya dapat direalisasikan dengan begitu cepat.. Rasa masih belum percaya yang ianya dah jadi kenyataan.. 

Yes, buat masa nie, saya memang tumpukan pada urutan terapi buang angin dalam badan, tapi Insha Allah, saya akan perluaskan lagi service saya nie, seperti pedicure/medicure, urutan kaki dengan rendaman ais/garam bukit dan facial wajah... 

Katil urut ~ Sebenarnya dah lama saya nak beli katil urut nie, tapi memandangkan kos untuk pembelian agak tinggi pada masa tue, so saya tangguhkan dulu pembeliannya.. Sebelum saya beli katil nie, kesemua client akan dibaringkan di atas lantai, beralaskan toto tebal demi keselesaan mereka. Tapi lama kelamaan saya jadi kesian pada mereka sebab terpaksa baring di atas lantai, even beralas toto tebal sekalipun... Kebetulan rakan opis saya ada jual katil urut nie, masa tue saya ternampak status kat whatsapp, so saya tanyakan dia samada masih ada stok ataupun tak.. Dia cakap kebetulan memang ada, so saya belilah dengan rakan opis saya nie.. Berat katil nie adalah 25kg dan sebenarnya katil nie mudah dipasang dan dilipat jika kita taknak pakai katil urut nie.. Oleh kerana bilik yang sekarang nie adalah merupakan bilik tetamu, jadi mudahlah untuk saya melipat semula katil urut nie.. Harga katil urut nie pun boleh dikatakan mampu milik jugaklah.. Yang paling best tentang katil urut nie, -ianya mempunyai pelbagai ciri-ciri khas seperti bantal wajah yang boleh diselaraskan, tempat gantung untuk client letak beg dan katil nie agak kukuh serta stabil.. 

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku

Katil urut Saunaku


Baju kerja berimej korporat tapi jenis Muslimah ~ Sebelum nie saya memang ada pakaian korporat tapi disebabkan bila saya mengurut client saya, ianya agak tak selesa untuk dipakai.. Jadi saya ambik inisiatif untuk mencari syarikat yang boleh supply baju T-Shirt Muslimah dan boleh cetak design yang kita kehendaki.. Tapi kebanyakan syarikat tak mengambil tempahan sikit, memandangkan saya cuma nak tempah 7 helai saja.. Mujur jugak saya terjumpa satu laman web mohcetakbaju.com dan syarikat nie menjual pelbagai jenis baju T-Shirt Muslimah yang readymade atau custom made.. Apa yang best nya syarikat nie, diorang menerima sekurang-kurangnya 5 helai ke atas dan semua design corak baju tue, kita buat sendiri dan diorang akan bagi harga dan seterusnya print kan untuk kita... Macam baju saya nie, jenis baju pilihan saya adalah jenis t-shirt cotton yang berharga RM28 untuk readymade.. Jika kita nak letak design pilihan kita, mereka akan bagi harga printing + harga baju tue sekali.. So pada awak yang nak cari baju untuk kenduri kawin ke baju untuk kelas ke, boleh layari mohcetakbaju.com dan kat situ awak akan dapat banyak maklumat seperti cara pemilihan baju, cara pembayaran dan cara penghantaran.. Cantik tak design nie..? Kenapa bagi nama SRLavender Therapy Massage..? Itulah nama spa saya yang akan datang.. Memandangkan saya memang peminat bunga lavender, so nama lavender tue saya kekalkan.. Jenuh jugak nak fikir nama untuk dipadankan dengan lavender, akhirnya SR menjadi pilihan saya yang membawa maksud nama saya sendiri Shikin Razali a.k.a. SR.. Jadi nya terhasillah nama SRLavender Therapy Massage.. Untuk gambar tue pulak, memang pada asalnya saya nak letak gambar bunga lavender, tapi ianya langsung tak sesuai dipadankan, lalu bunga orkid yang berwarna ungu menjadi pilihan, sebab warna ungu melambangkan warna bunga lavender.. Kira ok la kan... Pada lengan baju nie, saya buat cetakan nama saya berserta lokasi yang saya cover untuk urutan.. 

SRLavender Therapy Massage

SRLavender Therapy Massage

SRLavender Therapy Massage

SRLavender Therapy Massage


Troli berisi barangan urutan ~ Memandangkan saya dah mempunyai katil urut, so kenalah ada troli untuk memudahkan saya meletak minyak urutan.. Troli nie saya beli kat Lazada dengan harga RM50.34 dan lain-lain hiasan tue saya beli kat MR.DIY.. Oh, mesti awak perasan tentang lesung batu tue kan.. Sebenarnya lesung tue saya nak ambik dia punya bekas tue memandangkan ianya diperbuat daripada batu marmar.. Tapi bila first ambik gambar rasa macam tak cantik pulak kalu takde alur anak lesung tue, so saya letaklah sekali.. hihihi nampak macam ala-ala spa + masakan pulak kan.. 

Troli urutan

Troli urutan

Troli urutan

Troli urutan

Troli urutan


Okey, tentang minyak urutan pula, sebelum nie saya memang gunakan minyak urutan Perfume Generics jenis bunga matahari dan jenis bunga lavender, tapi kini saya menambah beberapa titik Bubble Belly Oil.. Kenapa hanya letak beberapa titik,..? Sebenarnya Bubble Belly Oil nie merupakan minyak panas dan pelbagai herba dicampur sebati.. Memang best pakai Bubble Belly Oil nie.. Dan dekat gambar atas tue, saya memang sengaja selitkan Kinoki Detox Pads sebab saja nak penuhkan ruangan minyak urut sebenarnya.. Hihihi

Minyak urutan

Minyak urutan


So, inilah rezeki yang Allah berikan kepada saya, Alhamdulillah... Next step will be come very soon, Insha Allah... Doakan saya agar impian saya untuk memiliki spa menjadi kenyataan, Insha Allah.. 

Pada awak yang berada di sekitar Salak Tinggi / Dengkil / Nilai / Putrajaya / Cyberjaya, jika nak legakan badan dengan urutan, boleh la hubungi saya untuk buat appointment.. Harga urutan saya masih kekalkan iaitu sekitar RM35 untuk satu jam, bergantung kawasan.. 

Urut terapi buang angin untuk wanita


#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal



20 comments

  1. Tahniah shikin :)
    tak sangka shikin pandai mgurut,
    kalau dekat nk juga booking..lama badan ni x di manja2

    shida doakan shikin terus maju jaya ya :)

    ReplyDelete
  2. Semoga berjaya.
    Memang bersungguh Shikin buat persediaan urut. Semua untuk kemudahan pelanggan dan Shikin sendiri. Nampak teratur.

    ReplyDelete
  3. Whoaaaa.nice jugak niii.... Syukur dipermudahkan..moga terus dimurahlan rezeki..Amin

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. Semoga terus maju jaya Kak Shikin 😊

    ReplyDelete
  5. Alhamdulilah semoga Allah luaskan rezeki pada mu lagi

    ReplyDelete
  6. Bestnya Kak... Kalau dekat ni nak jugak pergi berurut dengan akak.. ^^

    ReplyDelete
  7. Alhamdulillah, semoga Shikin terus diluaskan pintu rezeki.
    Suka dengan Bubble Belly Oil memang best.
    Cantik hasil decor bilik massage Shikin, thumbs up!

    ReplyDelete
  8. Yay! Alhamduillah, kak shikin berjaya beli apa yg dihajati, selamat maju jaya dalam business tau...

    ReplyDelete
  9. tahniah kak. semoga terus sukses dalam business dan dimurahkan rezeki :) ♕Tiara Sapphire♕

    ReplyDelete
  10. wah...moga dipermudahkan urusan kak...all the best :D

    ReplyDelete
  11. Semoga semua urusan berjalan lancar ;)

    ReplyDelete
  12. Alhamdulillah kak.. semoga dimurahkan rezeki akak... Bagus la persediaan akak.. nampak bersungguh dan profesional.

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah. Semoga dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
  14. Al-hamdulillah. Impian menjadi kenyataan. Semoga terus sukses :)

    ReplyDelete
  15. Minyak matahari tu wangi! Tahniah kak shikin dah boleh bagi keselesaan dekat customer. Semoga bisnes akak dimurahkan rezeki :)

    ReplyDelete
  16. Alhamdulillah.. Tahniah Shikin..
    Semoga dipermudahkan semua perancangan Shikin dan dimurahkan lagi rezeki.. Aamiin..

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah, tahniah kak.. semoga semua perancangan dipermudahan semuanya. Aamiin

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧