Sahabat blogger pilihan Starlavenderluna : Yunfila

Sunday, July 14, 2019



Assalamualaikum wbt..
Maaf di atas kelewatan untuk segmen ini..Insha Allah saya akan teruskan sehingga saya yakin dengan tamatnya buat review ini..



Blog Yunfila... Nama di sebalik nama blog ini adalah Ayuni Rafilah atau kak Yunfila.. Dia berasal daripada Kuala Lumpur dan kini dia menetap di Kuantan.. Kak Yunfila nie seorang yang berkerjaya dan dalam masa yang sama dia menjadi blogger sejak tahun 2014 lagi..

Saya sebenarnya dah lupa sejak bila kami mula menjadi rakan blogger tapi yang pastinya kami saling follow antara satu sama lain melalui segmen ataupun giveaway.. Yang pasti kak Yunfila nie ada persamaan dengan saya, iaitu peminat kucing dan amat obses dengan kentang.. Hihi.. Dalam channel youtube dia pun ada disertakan dengan watak kartun kentang.. Satu lagi trademark kak Yunfila adalah, setiap kali dia bergambar, pasti akan ada topi dengan google di atas topinya.. Blog kak Yunfila nie ada bermacam info yang bermanfaat kepada kita dan ada jugak dia berkongsi resipi.. 

Antara entri yang menarik untuk dibaca adalah :-

Panduan Membaca Sastera Inggeris ;
Kad Ditelan Mesin ATM ;
Resipi Oden Original ;
Misteri Penampakan Di Langit Akhirnya Terbongkar ;

dan banyak lagi entri yang menarik...


Kepada kak Yunfila, terima kasih saya ucapkan pada akak kerana masih lagi sudi menjadi rakan blogger saya.. Terima kasih jugak pada akak kerana selalu bertegur sapa di laman facebook.. Saya memang suka baca blog akak kerana melalui akak lah yang menjadi sumber inspirasi kepada saya untuk memberi info yang bermanfaat kepada orang.. Saya jugak suka dengan watak 'Kentang' akak yang begitu comel sekali, walaupun saya jugak peminat kentang, tapi tak pandai melukis macam akak.. hihi.. Apapun saya doakan agar akak sentiasa sukses dalam apa jua yang akak lakukan dan dunia blog khasnya.. Semoga Allah merahmati, memberkati dan melindungi akak dunia dan akhirat.. Insha Allah satu hari nanti kita akan berjumpa jika diizinkan oleh Allah.. 


Jom kita kenal-kenal dan singgah ke blog Yunfila dan salam perkenalan pada semua...


#shikinrazalidotcom #Malaysianblogger #bloggerTerengganu #bloggerSepang #mypersonaljournal #sahabatbloggerpilihanStarlavenderluna



8 comments

  1. Beeha BW sini sambil klik iklan iklan sis. Jemput join GA saya ^^
    https://beehaazman19.blogspot.com/2019/07/first-giveaway-by-anis-beeha.html

    ReplyDelete
  2. betul, setuju sangat bab kentang tu. Comel je

    ReplyDelete
  3. belum lagi follow Kak Yunfila.. huhu

    ReplyDelete
  4. Emma rasa macam dah follow blog ni.. kejap nak check

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧