Percutian yang menarik dengan Traveloka Sale-Abration atau Matta Fair 2019

Saturday, March 09, 2019

Assalamualaikum wbt,

Wah, Matta Fair 2019 kembali lagi lah, mesti awak yang suka travel nie tak sabar nak pegi bercuti dan merehatkan minda..

Percutian yang menarik dengan Traveloka Sale-Abration atau Matta Fair 2019

Tapi awak tau tak mengenai Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals..? Tak tau..? Hakuna Matta-Ta..? Hihihi nie bukan citer anime Naruto la..

Haa..  Nak citer nie, Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals akan memberikan diskaun harga yang cukup istimewa andai kata awak tak sempat nak pergi ke Matta Fair yang akan berlangsung tak lama lagi.. 

Percutian yang menarik dengan Traveloka Sale-Abration atau Matta Fair 2019

Kenapa awak perlu pilih promosi Traveloka ini..? Ini kerana Traveloka memudahkan kita untuk menempah tiket penerbangan dan hotel secara serentak sebelum kita nak bercuti sama ada di dalam negara ataupun luar negara, jadi tak perlu lah kita nak mencari satu persatu maklumat yang kita nak.. Sebab dalam laman web Traveloka tue sendiri maklumat tiket kapal terbang dan hotel disatukan, so awak boleh layari web ini kat komputer atau nak lebih mudah lagi, awak download la aplikasi Traveloka tue kat phone, so lagi mudah kan..  Lagi satu kenapa awak perlu pilih Traveloka, sebabnya Traveloka menawarkan promosi harga yang sangat murah dan mampu milik kepada semua orang..

Awak tau kan Matta Fair 2019 akan berlangsung pada bulan ini, jadi masa inilah masa yang terbaik untuk awak menempah tiket kapal terbang dan hotel sempena dengan Matta Fair Promo nie kerana awak akan mendapat pelbagai diskaun tambahan  di atas promosi penerbangan dengan syarikat yang terlibat.. Di Traveloka nie awak tak payah nak risau dengan booking fee kerana ianya takde booking free pun.. Jadi, tempahlah tiket penerbangan dan hotel pilihan awak  pada bila-bila masa kerana kat Traveloka nie ada banyak pakej percutian yang menarik pada awak yang suka travel samaada lone-ranger ataupun bersama keluarga ataupun dengan rakan-rakan.

Percutian yang menarik dengan Traveloka Sale-Abration atau Matta Fair 2019

Nak tempah tiket dan hotel nie mesti dilakukan semasa promosi sedang dijalankan, hanya tinggal sehari jea lagi promosi ini akan berlangsung.. So pada masa tue, awak bolehlah tempah dan pilih memilih hotel di tempat yang awak nak pergi bercuti nanti..

Secara umumnya kita semua tau yang Matta Fair Event akan dilangsungkan pada setiap tahun untuk memudahkan rakyat Malaysia merancang percutian dengan menawarkan harga dan promosi yang menarik. Jadi selain daripada Matta Fair, sekarang nie awak boleh check it out sendiri Traveloka Sale-Abration untuk mendapatkan tawaran diskaun yang menarik jugak.. Apa yang menarik di Traveloka nie kan, semua harga yang dipamerkan adalah merupakan harga yang sebenar dan ianya tak termasuk cukai, bayaran tambahan dan yuran tanpa kos tersembunyi, selain itu Traveloka akan membuat tawaran yang cukup menarik pada setiap hari melalui aplikasi Traveloka (yang nie untuk aplikasi phone).. Bila kita dah booking dan nak bayar, kini pelbagai kemudahan untuk membuat bayaran melalui kad kredit, kad debit, perbankan internet dan nak lagi mudah kita boleh bayar secara MOLpay di 7E-Leven tanpa ada caj transaksi.. Kalau kita rasa macam tak yakin dengan pilihan kita, awak jangan risau tentang tue kerana di dalam laman Traveloka ada menyediakan pelbagai review yang sebenar daripada 2 juta pelanggan Traveloka yang pernah menggunakan khidmat Traveloka dan apa yang paling menarik sekali adalah Traveloka memberi jaminan penginapan sekiranya kita mengalami masalah semasa buat tempahan di Traveloka.

Percutian yang menarik dengan Traveloka Sale-Abration atau Matta Fair 2019

Untuk pada sesiapa yang tak pernah lagi guna khidmat Traveloka dan untuk memudahkan tempahan,  awak boleh download aplikasi Traveloka dekat Playstore untuk pengguna phone  android dan Appstore untuk pengguna phone  I-phone. Dah download tue,  awak bolehlah daftar untuk menjadi ahli Traveloka dan nikmatilah kelebihannya dan senang untuk kita booking pada bila-bila masa dan di mana jua kita berada..  Okey, dah download tue, kan, mesti awak nak tau apa langkah seterusnya kan.. Saya akan bagitau awak langkah seterusnya..

Langkah pertama : Mulakan dengan carian penerbangan (Flight) dan carilah flight yang kita inginkan.

Langkah kedua : Dekat Traveloka App ini, kita boleh memilih penerbangan mengikut kesesuaian bajet samada dari segi kadar harga, masa perjalanan (length of trip) ataupun connections.

Langkah ketiga : Nak buat pembayaran melalui Traveloka App adalah melalui easy payment alternative di mana  bila kita dah bukak akaun Traveloka App ini, hanya dengan satu klik kita boleh membuat pembayaran secara online saja.

Langkah keempat : Bila dah selesai buat penempahan dan bayar, kita dah boleh uruskan semua butiran penerbangan dan tempahan terus melalui smartphone, kiranya smartphone nie boleh digunakan untuk pengesahan tanpa perlu cetak tiket dan boarding pass lagi. Nampak tak…? Semuanya di hujung jari kita jea dan memang menyenangkan kita..

So, macamana…? Menarik kan Traveloka Sale-Abration nie.. Dah ada planning untuk pergi bercuti tak.. Tinggal sehari jea lagi tau, nanti awak boleh dapatkan diskaun yang menarik di Traveloka Sale-Abration Hakuna Matta-Ta Deals nie.. Rebutlah peluang ini keemasan ini tau, kerana Traveloka memang memudahkan kerja dan menjimatkan masa kita tambahan pulak ada diskaun menarik pulak tue.. Pada yang kaki-kaki travel tue, jangan lepaskan peluang ini tau, kerana masa inilah awak nak buat penjimatan dan segi harga flight dan hotel, so duit yang lebih tue bolehlah shopping banyak-banyak.. Jom.. Cuti-cuti.. 



#shikinrazalidotcom #bloggerterengganu #bloggersepang



8 comments

  1. senang betul nak bercuti dengan traveloka ni!

    ReplyDelete
  2. Ramai pilih traveloka ni. Lagipun mudah sangat. Hujung jari :)

    Ika datang singgah sini sis. https://sicasjjm.blogspot.com/2019/03/book-review-lelaki-neraka-by-asraf.html

    ReplyDelete
  3. Guna TRAVELOKA je dah ok dah. Tak perlu bersesak ke Matta Fair kan.

    ReplyDelete
  4. weekends ade kawan ajak pegi. tapi xdan nak layan diorang..
    maybe pergi yang kat Penang la kot. hehe..

    ReplyDelete
  5. tk pernh cuba traveloka....jrg bercuti..hehe

    ReplyDelete

❧ ✿ Terima kasih atas kesudian awak untuk tinggalkan nota di sini..✿ ❧